Uitdaging
Woninginbraken zijn een steeds vaker voorkomend probleem aan het worden. Met de campagne “Rotterdam Inbraakvrij” wilde de gemeente Rotterdam inwoners aanspreken om het inbrekers niet te makkelijk te maken. Belangrijkste uitdaging bij deze opdracht was het bereiken van doelgroepen die slecht de Nederlandse taal beheersen.
Aanpak
De makers van IN2Content bedachten een visueel concept met zo min mogelijk tekst en met een eenvoudige grafische tekenstijl. Door anonieme figuurtjes te gebruiken werd er rekening gehouden met de vele culturele verschillen tussen de bewoners in Rotterdam. Alle teksten werden geschreven op taalniveau B1.
Kern van elke animatie is een tip (in totaal vijf animaties met vijf verschillende tips) met afsluitende pay-off. Naast de korte animaties in square en rechtopstaand formaat is er ook een lange versie (te zien bovenaan deze pagina) in 16:9 formaat geproduceerd, die het complete verhaal vertelt.
Resultaat
Mede door de campagne, maar ook doordat veel mensen tijdens de coronacrisis thuiswerkten, is het aantal woninginbraken in Rotterdam in 2020 met 23% afgenomen.
Aanpak
De makers van IN2Content bedachten een visueel concept met zo min mogelijk tekst en met een eenvoudige grafische tekenstijl. Door anonieme figuurtjes te gebruiken werd er rekening gehouden met de vele culturele verschillen tussen de bewoners in Rotterdam. Alle teksten werden geschreven op taalniveau B1.
Kern van elke animatie is een tip (in totaal vijf animaties met vijf verschillende tips) met afsluitende pay-off. Naast de korte animaties in square en rechtopstaand formaat is er ook een lange versie (te zien bovenaan deze pagina) in 16:9 formaat geproduceerd, die het complete verhaal vertelt.