Officieren campagne HBO/WO

Steam/Defensie

IN2Content produceerde voor Defensie een succesvolle wervingscampagne, gericht op HBO/WO studenten in opdracht van Employer Branding Bureau Steam.

Uitdaging

Studenten zijn zo’n beetje de heilige graal voor bedrijven en organisaties. Bijna allemaal zetten ze vol in op deze doelgroep. Ook Defensie wil graag HBO/WO studenten aan zich binden. Maar hoe val je op tussen alle andere kapers? Steam bedacht een wervingscampagne, waarbij gebruik werd gemaakt van peer-to-peer beïnvloeding. IN2Content werd gevraagd om mee te denken over de opzet van de video's en deze te produceren.

Resultaat

Boodschap en doelgroep wisten elkaar goed te vinden en daar hebben de video’s goed aan bijgedragen. Tijdens de campagneperiode bestond de Top 10 van bekeken vacatures vanuit HBO/WO alleen uit officierenfuncties. Met name op Snapchat en Facebook presteerden de video’s met circa 1,8 miljoen views per kanaal erg goed.

Aanpak

Na je HBO- of WO-studie officier worden bij Defensie? Deze mensen gingen je voor. In verschillende video’s vertellen officieren, hoe ze bij Defensie beter zijn geworden in hun vakgebied, over hun studie en over het werken bij Defensie. De officier praat direct (peer-to-peer) tegen de kijker.

De video’s zijn opgenomen in een zogenaamde ‘black-box’ en met veel Depth of Field (scherptediepte), zodat alle aandacht naar de spreker gaat. De sprekers zijn geïnterviewd met behulp van een halfdoorlatende spiegel, die voor de lens van de camera is geplaatst. Terwijl de spreker via de spiegel de interviewer aankijkt, wordt hij of zij recht in het gezicht gefilmd. Daardoor lijkt alsof de spreker direct tegen de kijker spreekt.

Om de video’s persoonlijker én visueel aantrekkelijk te maken is gekozen voor een “Erwin Olaf-achtige” belichting, met veel detaillering in gezichten en uniformen. Om in de montage up tempo te kunnen monteren draaide een tweede camera tijdens en na afloop van de interviews 'en profl shots' en high speed opnames van sprekers en uniformen.

Meer uit deze serie

Vanwege een succesvolle inzet van deze video's tijdens 1e campagneflight, is de herhaalflight uitgebreid met nog enkele sprekers. De teasers zijn vooral op de verschillende social media kanalen ingezet, van waaruit geïnteresseerden konden doorklikken naar de landingspagina.

Meer weten?

Weten wie jou voorgingen bij het maken van effectieve video's? Klik op een van de buttons hieronder en Erik Bibo kan je er alles over vertellen. 

Klantreview

De samenwerking met IN2Content is allround professioneel, zoals je dat graag ziet en je krijgt ook dat gewenste top resultaat! En dat allemaal in een heel prettige sfeer en werkomstandigheden.

Lex van Engelen
Sr. Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie Defensie