Nooit Uitgeleerd

Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap

Als leraar bouw je mee aan de toekomst van anderen, maar ben je zelf ook nooit uitgeleerd. IN2Content ontwikkelde het concept en de video content voor de campagne 'Nooit Uitgeleerd' in opdracht van het ministerie van OC&W.

Uitdaging

Onderwijsprofessionals moeten zich blijven ontwikkelen door de dialoog met elkaar, maar ook met leerlingen aan te gaan. Maar hoe maken we onderwijzend personeel bewust van het feit dat ze ook zelf nooit uitgeleerd zijn?

Resultaat

De video’s werden meer dan 100.000 keer bekeken en gedeeld en het thema 'Nooit Uitgeleerd' is een agendaonderwerp op veel scholen geworden.

Aanpak

De landelijke campagne met posters, meetings en een speciale website werd aangejaagd door een serie video’s en korte socials, die op diverse platforms werden ingezet. Gekozen was voor testimonial video's, waarbij de sprekers, kijkend in de lens, de kijker direct aanspreken. De kijker moest het gevoel krijgen dat de spreker direct de dialoog met hem of haar aangaat. Teksten speelden daarbij in op thema’s en vragen, waarvan was onderzocht dat die leefden bij het onderwijzend personeel.

Meer producties voor deze opdrachtgever

De campagne 'Nooit Uitgeleerd' bestond uit drie video's. Daarnaast produceerden we voor het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap nog veel meer video's en animaties. Hieronder een selectie.

Meer weten?

De dialoog met de jouw doelgroep aangaan? Video kan een interessante smaakmaker zijn. Benieuwd? Neem dan contact op met Erik Bibo.