Elke stem telt

Campagnebureau BKB

Voor de campagne 'Elke Stem Telt' produceerde IN2Content verschillende video’s in samenwerking met reclamebureau BKB. Doelgroepen werden bereikt door in te spelen op actualiteit en gevoel.

Uitdaging

Verkiezingen zijn het hart van de democratie. Door te stemmen tijdens verkiezingen laat je jouw stem horen. Toch is de opkomst vaak te laag. Soms zelf onder de 50%. Hoe maken we mensen bewust dat ze moeten stemmen en verhogen we de opkomst?

Resultaat

Op Facebook had de video een bereik van meer dan 240.000 met meer dan 43.000 weergaven. Ook kreeg de video veel likes en werd deze goed gedeeld. In combinatie met andere onderdelen van de campagne werden meer dan 1 miljoen mensen bereikt.

Aanpak

Wat voor excuus je ook hebt, tijd kun je altijd vinden om te stemmen. Samen met het campagnebureau werd gekozen voor een verhaallijn waarin een jongen zijn moeder met een smoesje naar het stembureau lokt. Daar legt hij uit dat stemmen ook voor zijn toekomst belangrijk is. Inspelen op actualiteit en op gevoel waren de ingrediënten in dit concept.

Meer weten?

Welk excuus heb jij om toch niet die video of animatie te laten maken? Neem contact op met Erik Bibo en bespreek met hem de mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken.