Uitdaging
De gemeente Rotterdam wil professionals in de domeinen werk, geld, opvoeding en gezondheid aanspreken iets te doen met taal. Als werknemers, klanten, ouders en patiënten zelfredzamer worden in het vinden of behouden van werk, beter kunnen omgaan met financiën, vaardiger worden bij het opvoeden van kinderen en gezonder leven, is dat in ieders voordeel. Ook voor de professional.
Aanpak
Professionals vertellen op camera wat taal voor hen in de praktijk betekent. Zo vertelt een aannemer dat taallessen bijdragen aan de veiligheid op de werkvloer. En een deurwaarder legt uit dat hij meer bereikt met het schrijven van brieven in toegankelijke en begrijpelijke taal. Echte verhalen van echte professionals, die laten zien dat investeren in taal loont.
De makers van IN2Content vonden de juiste sprekers, schreven de copy en regisseerden de sprekers tijdens de opname. In twee dagen werd alle content voor video, radio fotografie en billboards opgenomen. Niet alleen efficiënt voor ieders agenda, maar ook kosteneffectief. Het eindshot in alle video's is opgenomen in meerdere beeldlagen, zodat de video's in alle verschillende beeldformaten steeds hetzelfde eruitziet.
Resultaat
In vier weken tijd zijn meer dan 170.000 Rotterdammers bereikt met de campagnevideo’s, radiospotjes en billboards. Daardoor steeg het bezoek aan de website én het contact met de gemeente over taaltrajecten op de werkvloer.
Aanpak
Professionals vertellen op camera wat taal voor hen in de praktijk betekent. Zo vertelt een aannemer dat taallessen bijdragen aan de veiligheid op de werkvloer. En een deurwaarder legt uit dat hij meer bereikt met het schrijven van brieven in toegankelijke en begrijpelijke taal. Echte verhalen van echte professionals, die laten zien dat investeren in taal loont.
De makers van IN2Content vonden de juiste sprekers, schreven de copy en regisseerden de sprekers tijdens de opname. In twee dagen werd alle content voor video, radio fotografie en billboards opgenomen. Niet alleen efficiënt voor ieders agenda, maar ook kosteneffectief. Het eindshot in alle video's is opgenomen in meerdere beeldlagen, zodat de video's in alle verschillende beeldformaten steeds hetzelfde eruitziet.