Uitdaging
Er worden elke dag miljarden berichtjes verstuurd. Hoe is het mogelijk dat al die tekstberichtjes, foto’s en filmpjes bij de juiste ontvanger terechtkomen? Maak een video die antwoord geeft op deze vraag. De doelgroep is kinderen in de leeftijd van 9 tot 12 jaar. Maar de video moet ook interessant zijn voor volwassenen.
Aanpak
Hoewel de klant eigenlijk een video wilde laten maken, hebben wij een animatie voorgesteld. Abstracte situaties en processen kun je namelijk veel duidelijker visualiseren met een animatie. We kozen daarbij passend bij de doelgroep voor een strip-achtige tekenstijl.
De voice-over stem is ingesproken door de bij de doelgroep populaire Nederlandse acteur Niek Roozen. In de animatie speelt zijn beeltenis de hoofdrol. De animatie is verspreid via websites, social media én het Instagram account van Roozen, midden in de doelgroep.
Behalve de animatie was het ons voorstel om losse afbeeldingen aan te bieden, die samen met andere informatie, zouden zijn te downloaden voor spreekbeurten. Op deze manier weten we de doelgroep ook in het klaslokaal te bereiken.
Resultaat
Kort na het online gaan van de animatie op de website van het Antennebureau, startte op Instagram ook een campagne met Niek Roozen. De website van het Antennebureau kreeg op de dag van de lancering 45% meer bezoekers. Op Instagram zagen in het eerste uur ruim 3.000 mensen de animatie. In de dagen daarna ging het aantal kijkers ruim over de 20.000 views. En ook op LinkedIn bereikte de animatie op de eerste dag, met meer dan 1.900 weergaven, meer mensen dan het Antennebureau normaalgesproken met haar berichtjes bereikt.
Aanpak
Hoewel de klant eigenlijk een video wilde laten maken, hebben wij een animatie voorgesteld. Abstracte situaties en processen kun je namelijk veel duidelijker visualiseren met een animatie. We kozen daarbij passend bij de doelgroep voor een strip-achtige tekenstijl.
De voice-over stem is ingesproken door de bij de doelgroep populaire Nederlandse acteur Niek Roozen. In de animatie speelt zijn beeltenis de hoofdrol. De animatie is verspreid via websites, social media én het Instagram account van Roozen, midden in de doelgroep.
Behalve de animatie was het ons voorstel om losse afbeeldingen aan te bieden, die samen met andere informatie, zouden zijn te downloaden voor spreekbeurten. Op deze manier weten we de doelgroep ook in het klaslokaal te bereiken.