Arbeidsmarktcommunicatie films voor Defensie

Afgelopen week heeft IN2Content 9 films en 18 social clips in diverse formaten opgeleverd, die in opdracht van Steam voor Defensie zijn geproduceerd. In de video’s spreken officieren over hun vak en hoe bij een werkgever als defensie zij de theorie van hun studie in de praktijk hebben kunnen brengen. De films hebben als doel HBO en WO studenten te informeren over een carrière bij defensie.
in2 showreel still

De films zijn opgenomen in een zogenaamde ‘black-box’. Doordat de sprekers in een donkere omgeving staan, zonder afleidende details, gaat alle aandacht van de kijker naar de spreker en zijn verhaal. De spreker staat centraal. Gekozen is voor een ‘Erwin Olaf-achtige’ belichting: fotografisch met veel scherpte diepte en veel detaillering in gezichten en uniformen.

De sprekers zijn geïnterviewd via een half doorlaatbare spiegel. Het effect wat we daarmee hebben bereikt is dat de sprekers de kijker recht aan kijken, waardoor hun verhaal directer en persoonlijker overkomt. Een tweede camera maakte tijdens de interviews en profiel shots. En na elk interview zijn ook nog high speed opnames van alle sprekers gemaakt, die ook in de films zijn gemonteerd.

Alle films zijn hier te bekijken.